על קנאביס, אהבה ורגישות

הקנאביס הרפואי מאפשר יצירת תחושות המדמות את ׳הורמון האהבה׳, ובמקרים מסוימים אף מסייע בשיפור יחסי המין. היכרות עם היתרונות של הצמח, עם דגש על השוני בין הזנים והקטגוריות תוך ההבנה שמדובר בכלי שיכול לסייע, יכולה בהחלט לשפר את הזוגיות, ואת מערכות היחסים השונות בחייכם >

הקנאביס הרפואי זכה לא מכבר למוניטין של גורם המעורר רגשות של אהבה, זאת בעקבות מחקרים מסוימים שמראים כי האופן בו הוא פועל מדמה את הכימיקלים המיוצרים על ידי 'הורמון האהבה' הטבעי אוקסיטוצין, הידוע כמגביר רגשות מסוימים ואחראי לעיתים להתאהבות הרומנטית, לרגשות האהבה בין הורים לילדיהם ולהנאה ממערכות יחסים שכוללות חברים, מכרים, ועוד.
מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה באירווין (University of California, Irvine) מסביר את הקשר בין האוקסיטוצין לבין אנאנדמיד (anandamide AEA) המכונה 'מולקולת האושר', בשל תפקידו בהפעלת קולטני קנבינואידים בתאי המוח כדי להגביר את המוטיבציה והאושר.
במסגרת זו גילו החוקרים כי בעלי חיים שטופלו בתרופה שעוצרת את הפירוק האנאנדמיד התנהגו כאילו הם נהנים לבלות זמן עם חבריהם לכלוב יותר מאשר בעלי חיים שטופלו בפלצבו.
המחקר מצא שרמות גבוהות יותר של אוקסיטוצין הובילו לשחרור אנאנדמיד – שמתנהג בצורה מאוד דומה במוח למרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס ה- THC.
שני הכימיקלים מתחברים לאותם קולטנים של תאי מוח, ומייצרים את אותה תחושת התרוממות רוח, האופיינית כל כך להתאהבות.

קנאביס וזוגיות: כל היתרונות של חידוש ההתאהבות ואהבה >

מערכות יחסים רבות סובלות מחוסר תשוקה ואלמנטים נוספים שעלולים לפגוע בזוגיות. מחקר שפורסם במגזין New York Post הראה כי השימוש בקנאביס אצל זוגות עשוי להועיל למערכת היחסים הרומנטיות, ולא רק. לדבריה של מריה טסטה, פסיכולוגית חברתית באוניברסיטת באפלו (University at Buffalo) ומחברת המחקר הראשית ״מצאנו אישור להשפעות החיוביות הללו תוך שעתיים מרגע שבו זוגות עשו שימוש בקנאביס ביחד או בנוכחות בן זוגם, עם דגש על הפגנת אהבה, אכפתיות ותמיכה״. זאת לעומת אלכוהול לדוגמה, שדווקא הוביל במקרים רבים לתוקפנות של אחד הצדדים, ואגרסיביות.

היתרונות הנוספים שמוכיחים כי התחושות שמעודד הקנאביס הרפואי דומות לתחושות שנחוות במהלך התאהבות או אהבה כוללים:
  • יצירת תקשורת פתוחה
  • הפחתת מתח וחרדה
  • סיוע להיות נוכח.ת ברגע הזה, ללא רעשי רקע
  • הורדת עכבות
  • חיזוק הביטחון
  • תחושה של התרוממות רוח

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי קיים הבדל בין תחושת אהבה והורמון האוקסיטוצין, לתחושה שמרגישים כשמטופלים בקנאביס רפואי, שעם כל ההשפעה החיובית אפשרית, עדיין חשוב שיהיה בפיקוח וייעשה בהתאמה אישית. כך, אם יש בעיות בזוגיות או בכל מערכת יחסים, חשוב בנוסף לתת מענה רפואי, רגשי או פסיכולוגי, שיכולים לטפל בשורש הבעיה ולאורך זמן.

שני סוגי הזנים העיקריים של הקנאביס – מה עדיף כשמדובר באהבה?

הקטגוריות השונות משמשות למספר מטרות רפואיות ופנאי. לסאטיבה יש בעיקר אפקט ממריץ, בעוד שלאינדיקה יש אפקט מרגיע שמסייע גם בהירדמות ושינה איכותית. אז מה עדיף כשמדובר באהבה? אין תשובה ברורה, זאת משום שצמחים בודדים מייצרים השפעות שונות, אפילו כשמדובר באותו סוג של קנאביס, עם דגש על ההרכב הכימי וטכניקת הגידול של הצמח.

ראשית, נתייחס למראה של כל אחד מהזנים: צמחי הקנאביס מזן סאטיבה בדרך כלל גבוהים עם עלים דקים צרים, בעוד שצמחי זן האינדיקה נמוכים ועם עלים רחבים יותר. מלבד למראה כאמור, לכל אחד מהזנים ישנה השפעה שונה, דבר שחשוב לקחת בחשבון גם כדובר בחיי האהבה ובאופי המשתמש עם דגש על תחום הרומנטיקה.
הסאטיבה מספק אנרגיה, משפר את מצב הרוח, מוריד עכבות ומשפר את היכולות החברתיות.
האינדיקה הוא בעל אפקט מרגיע, תורם להרגשת הנינוחות, מסייע בהפגת מתחים ויכול במקרים מסוימים אף להפחית את הכאב.
בהתאם להשפעות של כל אחד מהזנים, ובעצה אחת עם הרוקח.ת או הגורם המוסמך והמורשה המספק את הקנאביס הרפואי, חשוב לבצע התאמה למי שצורך את הקנאביס הרפואי.

אנשים ביישנים, שלא תמיד מוצאים את המילה הנכונה, מי שחווה קשיים מסוימים בתחומים בחיים, כולל גם כאב כרוני שלא תמיד מאפשרים לו או לה להתמקד בזוגיות, או בכל מערכת יחסים אחרת, מומלץ שישקול שימוש באחד הזנים שיכול לשפר את איכות החיים, עם דגש על אהבה, וזה כולל גם את חיי המין.

קנאביס ומיניות >

אחד האלמנטים שברוב המקרים הם חלק מזוגיות תקינה הם יחסי מין, וגם כאן יש לקנאביס הרפואי תפקיד חשוב. מחקר שפורסם על ידי המכונים הלאומיים האמריקאים לבריאות The National Institutes of Health) – NIH) ובחן את ההשפעה של קנאביס על תפקוד מיני וסיפוק, מצא כי 70% מבין 811 משתתפים בגילי 18-85 דיווחו על עלייה בשביעות הרצון מחיי המין, והגברת התשוקה ועוצמת האורגזמה. עיקר ההשלכות הרפואיות של מחקר זה תורמות לשימוש פוטנציאלי בקנאביס רפואי גם כשמדובר בטיפול בהפרעות בתפקוד המיני, במיוחד בקרב נשים, ושיפור חיי המין בעת משבר.

השוני בין קטגוריות הזנים באות לידי ביטוי גם כשמדובר בחיי המין, כי לשניהם יש השפעות שונות על הגוף ועל החוויה המינית, דבר המסתכם בהעדפה ובסוג האפקט המוגדרים מראש.
זני אינדיקה ידועים כבעלי השפעה מרגיעה הכוללת רפיון שרירים, הרפיה גופנית עמוקה, הקלה בהתמודדות עם כאבים ותחושת שלווה כללית, תחושות שיכולות להועיל במקרים מסוימים גם במהלך קיום יחסי מין. כך, ככל שהגוף רגוע יותר, יש מקום לרגשות ולרצונות העמוקים ביותר, ונוצר בסיס איתן למפגש מיני אותנטי ואיכותי. גם אצל נשים או גברים שסובלים לעיתים מכאבים פיזיים במהלך קיום יחסי מין, ורק לאחר שנערכו בדיקות שהוכיחו שהכל כשורה מבחינה רפואית, יכול הקנאביס הרפואי לאפשר הנאה מפעילות זו.
לזן הסאטיבה לעומת זאת, יש אפקט ממריץ ומעורר שמגביר את היצירתיות ואת תחושת האופוריה ומצב הרוח, אלמנטים שיכולים בהחלט לתרום למפגש מיני מעניין ונינוח. זאת בנוסף להגברת התשוקה והספונטניות, תחושת הקלילות, ויצירת אורגזמות אינטנסיביות יותר.

לסיכום, הקנאביס הרפואי יכול בהחלט לסייע בהתמודדות עם כאבים, ייאוש ומצבים נוספים שעלולים להשפיע על הזוגיות לרעה. כך, יכולים כל אחד ואחת לפנות את מקומם של התסכול והכאב לאהבה עצמית, זוגית וניהול מערכות יחסים איכותיות וטובות גם עם החברים והסביבה, זאת כל עוד ישנה צריכה מבוקרת ומפוקחת, המשתלבת במידת הצורך עם טיפולים פיזיים ו/או רגשיים נחוצים.

שיתוף:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Print