רפורמת הקנאביס בארה"ב – תאושר?

רוחות של שינוי החלו לנשב לאחרונה בארה"ב: מעמדו החוקי של הקנאביס עובר בימים אלה שינוי מהותי – מסם בדרגת סיכון גבוהה בדומה לקוקאין, אקסטזי והרואין לסם בדרגת סיכון נמוכה כמו משככי כאבים. איך השינוי צפוי להשפיע על צרכני הקנאביס בארה"ב?

מינהל אכיפת הסמים של ארה"ב (DEA) פרסם ב-16 במאי 2024 הצעת חוק לפיה, קנאביס יעבור שינוי בסיווג שלו מסם בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר, שאליה משוייכים סמים ממכרים ומסכני חיים כמו LSD, הרואין, קוקאין ואקסטזי, לסם בדרגת סיכון נמוכה כמו משככי כאבים מסוג קודאין, קטמין, סטרואידים אנבוליים וטסטוסטרון אותם ניתן לקבל באמצעות מרשם רפואי. ההצעה עדיין לא אושרה סופית, והיא נבחנת בבית הלבן, אך ככל הנראה היא צפויה לקבל אישור בקרוב.

באחד הציוצים האחרונים שלו ב-X נתן ביידן את ברכתו למהלך שאותה מובילה ממשלתו, וציין כי הצעד הזה בא לתקן את העוול שנגרם תקופה ארוכה לצרכני קנאביס בשל מדיניות כושלת בנושא. ביידן אף הוסיף, כי אף אחד לא צריך לשבת מאחורי הסורגים בשל שימוש או החזקת קנאביס, ושהוא מתחייב לתקן את אי הצדק ההיסטורי.

 

השינוי ישפיע על מחקרים בתחום וגם על כיסו של הצרכן

שינוי העמדה של הממשל הפדרלי כלפי הקנאביס היא בשורה חשובה שמשקפת את ההכרה של הממשל בערך הרפואי של צמח הקנאביס. שימוש בקנאביס לצורך רפואי יהפוך ללגיטימי מבחינת החוק, יעניק הקלות מס לכל מי שעוסק בסחר חוקי בקנאביס, ובנוסף, ישפיע על עלויות ייצור וייבוא קנאביס, וכפועל יוצא מכך, ירוויחו גם הצרכנים, הספקים ומגדלי הצמח.
בנוסף, שינוי העמדה יוביל לשגשוג בענף בדמות מחקרי פיתוח של תרופות מבוססות קנאביס. עם זאת, חשוב להבהיר כי השינוי במעמד החוקי של הקנאביס לא הופך את השימוש בו לחוקי. נכון להיום, השימוש בקנאביס בארה"ב אינו נחשב לחוקי, למעט 24 מדינות בארה"ב שקיימת בהן ליגליזציה שפירושה צריכה חופשית של קנאביס.

להצהרתו של ביידן יש בהחלט השפעה מכרעת לא רק על מיליוני אנשים בארה"ב אשר צורכים קנאביס אלא גם מעבר לים. מניותיהן של החברות הגדולות בענף הקנאביס זינקו בעשרות אחוזים בוול סטריט וגם בבורסה בתל אביב.

על אף המהלך המבורך, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהוא מגיע זמן קצר לפני מועד הבחירות לנשיאות בארה"ב, בנובמבר 2024, ולכן הוא אינו חף משיקולים פוליטיים. למעלה מ-60 מיליון אמריקאים צורכים קנאביס ויותר מ-8 מיליון מתוכם צורכים קנאביס רפואי. בסקר שתוצאותיו פורסמו בנובמבר 2023 עלה כי כ-70% מהאמריקאים תומכים בליגליזציה מלאה של קנאביס. ביידן זקוק גם לקולות שלהם בבחירות הקרובות.

 

 

 

 

שיתוף:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Print