משרד הבריאות יוצא ברפורמה חדשה נוספת בקנאביס הרפואי ומשנה את הקטגוריות

רפורמת הקנאביס החדשה של היק"ר יוצאת לדרך ומשנה את הקטגוריות >

בין אם אתם חובבי סאטיבה או אינדיקה, בקרוב אתם הולכים להרגיש שינוי!

 

איך זה ישפיע על כל מי שזכאי לקנאביס רפואי?

בקרוב מוצרי הקנאביס הרפואי בישראל יעברו לפורמט חדש של קטגוריות ומינונים.
השינוי המשמעותי ביותר ברפורמת הקנאביס שתכנס לתוקף החל מאפריל 2024, היא שהחברות לא יוכלו להציג יותר את אחוז החומר הפעיל (CBD,THC) ובמקום זה, הקטגוריות החדשות יגדירו מראש טווח האחוזים של החומרים הפעילים. כלומר, לא יוצג האחוז המדויק של החומר הפעיל על האריזה, אלא הטווח המותר בתוך כל קטגוריה.

למה כל זה בעצם קורה?

כולנו כבר התרגלנו למצב הנוכחי, שבו אנחנו בוחרים בעיקר לפי אחוזי החומר הפעיל על האריזה. לפי משרד הבריאות, הסיבה היא דווקא לפעול למען המטופל. לדבריהם הם מבקשים ליישר קו עם הרפורמה האירופאית ובכך לגרום למטופלים לרכוש מוצרים לפי התוויה ולא לפי אחוזי THC גבוהים. המטרה ברפורמת הקנאביס הרפואי החדשה היא שהמטופל יקבל מוצר ללא האחוזים המדוייקים של החומרים הפעילים.

משרד הבריאות מאמין שהמרדף אחרי אחוזי THC גבוהים יוצר תחרות שלילית, כלומר, הם לא רוצים שהצרכן יבחר את הקנאביס רק על פי אחוזי THC או CBD, אלא לפי הקטגוריה שמתאימה להתוויה הטיפולית. היוזמה לרפורמת הקנאביס החדשה למעשה תגרום למטופלי הקנאביס הרפואי לבחור זן לפי קטגוריית המינון אליהם הם שייכים וזה משהו שקובע הרופא שנותן את הרישיון לקנאביס רפואי.

קצת על השינויים הקרובים:

הקטגוריות החדשות יתחלקו לפי דרגות מינון, לכן צפויים למטופלים ואף לבתי המרקחת קצת בלבולים בהתחלה בשל עיגולי ספרות למטה או למעלה שישפיעו על הגדרת הקטגוריה הסופית. לדוגמא- מוצר המכיל 18.4% THC יעוגל למטה לקטגוריה שתקרא T18/C3 , ולעומת זאת מוצר המגיע ל-18.5% יהיה מעוגל מעלה לקטגורית T22/C4 וכך יתבצע השיוך החדש לקטגוריות. דבר נוסף, לא תהיה הלימה בהכרח בין הקטגוריות בתחום השמנים אל מול תחום התפרחות.

כדי שתוכלו להבין את זה קצת יותר טוב, הנה טבלה שתעשה לכם סדר!
ככה זה הולך להראות >

מה יקרה בשטח?

למעשה אנחנו נוכל לדעת רק את קטגוריית המינון כפי שאנו יודעים כבר היום, אלא מבלי לדעת אחוזי THC  או CBD מוחלטים, שזה המדד העיקרי שעל פיו רוב הצרכנים עושים את הבחירה שלהם בבית המרקחת, ובכך  יהיה הרבה יותר פשוט לבצע את ההתאמה לקטגוריה לפי ההתוויה הרפואית על מנת לתת הקלה ומזור בבעיה הרפואית.

בנוסף יש עוד מספר שינויים לפי רפורמת הקנאביס החדשה שיכולים להשפיע על כולנו:

  • משרד הבריאות טוען שהקנאביס יהפוך לקו טיפול ראשון ללא תנאים מקדימים בהתוויות שהוגדרו
  • הקטגוריות הישנות יישארו בתוקף עד חידוש הרישיון של המטופל, רק במהלך החידוש תבוצע התאמה לנהלים החדשים
  • בנוסף יהיו קטגוריות חדשות שאפשר לבחור מהן כבר החל מאפריל 2024:
    T1/C20
    T3/C15
    C5/T5(מאוזן – היברידי)
    T18/C4
    T22/C5

 

 

למה זה קורה?

ההשפעות על צרכני הקנאביס הרפואי בישראל לפי התנאים שמתפרסמים הן, שאחוזי ה- THC לא יעברו את ה- 24.2% והוא יהיה הריכוז המקסימלי וגם לא יסומן על האריזה, אלא הסימון יהיה של הקטגוריה החדשה בלבד.

מזמינים אותך לשיח

כמו תמיד, שירות הלקוחות של שיח מדיקל גרופ זמין לשאלות במספר 2084*

אנו כאן לתת מענה והכוונה גם על השאלות החדשות שיצוצו בעקבות רפורמת הקנאביס החדשה.

 

 

 

 

שיתוף:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Print