קנאביס רפואי הוא התשובה לטיפול באנדומטריוזיס שלך

 

אחת מכל עשר נשים בגיל הפוריות (15-45) סובלת מאנדומטריוזיס – מחלה גניקולוגית שמתבטאת בכאבים, שינויים במערכת העיכול ובעיות פוריות. מבין הפתרונות השונים להתמודדות עם תסמיני המחלה, קנאביס רפואי לטיפול באנדומטריוזיס, נמצא כיעיל ביותר >

אז מה עומד מאחורי השם הסבוך אנדומטריוזיס? זהו מצב שבו תאי רירית נודדים מהרחם לאיברים אחרים כמו דפנות האגן, חצוצרות, שחלות, חלל האגן ואף האזור שבין הנרתיק לרקטום. במקרים נדירים, תהיה נדידה של התאים לריאות ואף למוח. מצב זה יוצר תהליכים דלקתיים.
התסמינים המלווים אנדומטריוזיס ישתנו מאישה אחת לאחרת, אך לרוב, המחלה תלווה בכאבים באזור הבטן, סביב המחזור ובעת קיום יחסי מין. תסמינים נוספים יהיו שינויים במערכת העיכול כמו לדוגמא שלשול או עצירות, דחיפות וכאבים בזמן מתן שתן, פגיעה בפוריות ועוד.

אנדומטריוזיס משפיעה על מערכות יחסים וחיי היומיום

אנדומטריוזיס היא מחלה פיזית שהפגיעה שלה היא רחבת היקף: היא פוגעת בתפקוד ובחיי היומיום, גורמת לצמצום חיים חברתיים, פוגעת במערכות יחסים מיניות ורומנטיות, וכמובן משפיעה לרעה על הבריאות הנפשית והרגשית.
מחקרים בתחום הראו שקיים סיכון גבוה יותר לפתח אנדומטריוזיס על רקע גנטי. כאשר יש לאישה בת משפחה מדרגה ראשונה (אימא, בת או אחות) עם אנדומטריוזיס, הסיכוי שלה לפתח את המחלה יהיה גבוה פי 7. סיכון נוסף יהיה כאשר גיל קבלת הווסת הוא יחסית מוקדם (לפני גיל 11) וכשהווסת מלווה בדימום כבד וממושך.

אבחון המחלה מתבסס על דיווח של הסימפטומים, בדיקה גינקולוגית ובדיקת אולטרסאונד. לעתים נדרשות בדיקות נוספות. כיום, עם העלאת המודעות למחלת אנדומטריוזיס, זמן האבחון התקצר, אך במשך שנים רבות זמן האבחון מרגע הופעת התסמינים עמד על 8-10 שנים בממוצע.

קנאביס דורג כאמצעי היעיל ביותר לניהול הכאב

למרות שאנדומטריוזיס נחשבת למחלה נפוצה, עדיין אין בנמצא טיפול יעיל או תרופה אפקטיבית. הרפואה המערבית מפנה את החולות במחלה להשתמש בתרופות הורמונליות, דיאטה, משככי כאבים ופרוצדורות כירורגיות להסרת הנגעים. אך גם הפתרון הכירורגי אינו יעיל, כיוון שברוב המקרים הנגעים חוזרים ואיתם גם הסימפטומים.

בשנת 2017 נערך באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה סקר בנושא דרכי התמודדות עם כאבים המלווים את מחלת האנדומטריוזיס. מתוך כל דרכי ההתמודדות (שינויים תזונתיים, פעילות גופנית ועוד) נמצא כי שימוש בקנאביס רפואי לטיפול באנדומטריוזיס מהווה אמצעי יעיל ביותר לניהול הכאב. הנסקרות שהשתמשו בקנאביס דיווחו גם על שיפור בתסמינים אחרים כולל בעיות במערכת העיכול, בחילות, חרדה, דיכאון ושינה.

בכתב העת Journal of Clinical Medicine, פורסם אשתקד מחקר שסוקר באופן נרחב בתיעוד הרפואי את ההקשר בין קנאביס כאמצעי לטיפול בכאבים, הנובעים ממחלת האנדומטריוזיס. המחקרים אישרו את ההשפעות המועילות של קנבינואידים על תסמיני מחלת אנדומטריוזיס. הממצאים חשפו, כי לאנדוקנבינואידים שמקורם בקנאביס יש השפעה מיטיבה על המעיים, הפחתת דלקתיות ונפיחות באזור, ודיכוי של קולטני כאב, כך שהקנאביס משמש למעשה כמשכך כאבים טבעי.

זן הארגמן מעניק מענה הולם לטיפול בתסמיני אנדומטריוזיס

כיום, כשיש אפשרות יעילה וזמינה לנהל את תסמיני מחלת האנדומטריוזיס, הגיע הזמן להניח את הכאב מאחור, ולחיות ברווחה פיזית ונפשית. זן הארגמן הוא אחד הזנים הותיקים של שיח מדיקל, מגיע בסדרה של תפרחת או שמן קנאביס רפואי לנוחיות המטופל ומעניק מענה הולם לטיפול באנדומטריוזיס. זן הארגמן נוצר לאחר נסיון רב בשטח, ודיווח הן של מטופלים והן של מטפלים בתחום. זן הארגמן בעל אחוזי THC ו-CBD מאוזנים, והוא נותן מענה הולם בשיפור והטבה של מגוון אינדיקציות. שימוש בקנאביס מזן ארגמן מסייע למחלות דלקתיות, ביניהן אנדומטריוזיס, וכן, מסייע במצבים של דיכאון, מתח וחרדה.

שיתוף:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Print