תפרחות קנאביס: 3 הסוגים העיקריים, וההשפעה של כל אחד

צמח הקנאביס גדל על גבעולים ארוכים מהם מלבלבים העלים האייקוניים המוכרים, בנוסף לתפרחות שהן תבנית סידור הפרחים, שמכילה את הרכיבים החשובים ליצירת תמצית הקנאביס. התפרחת, הידועה גם כמריחואנה או גראס, היא התוצר העיקרי של הקנאביס הרפואי ובעלת חשיבות מדעית ויישומית גבוהה. בעשור האחרון גדל השימוש בתפרחת הקנאביס למטרות רפואיות, בזכות היכולת לאמוד את אחוז הקנאבינואידים, השפעתו המהירה של החומר, כמו גם היעילות והאפקטיביות של התמצית, כל עוד נעשה שימוש נכון. 

תפרחת קנאביס – אופן השימוש

הדרך לצרוך את תפרחת הקנאביס היא באמצעות עישון, או על ידי שימוש במכשירי אידוי מותאמים. בכל דרך שתיבחר, חשוב קודם כל לקחת שאיפה קלה של אוויר נקי בתוספת החומר, ובמקביל לנסות לשמור את האדים או העשן בריאות. לאחר ספירה של חמש, ניתן לנשוף באיטיות, ואז לחזור על הפעולה בהתאם למינון שנקבע על ידי הרופא/ה. לאחר כרבע שעה, נספגים החומרים שאמורים להגיע לריכוזם המקסימלי בריאות, תלוי בסיבולת הריאות של המטופל, כמות השאיפות, וטווח הזמן שבין שאיפה אחת לשנייה.

תפרחת אינדיקה, סאטיבה או היברידית

רוב זני תפרחת הקנאביס הרפואי מחולקים לשלוש קבוצות: אינדיקה, סאטיבה והיברידית, הגדרות המתייחסות במידה רבה למבנה הפיזי של כל סוג עשב. לכל זן יש פרופיל כימי משלו שיכול ליצור אינטראקציה שונה עם מבנה ומערכות הגוף של כל אחד ואחת.  

הסאטיבה – במקור גדל באקלים חם ולח, ונחשב כממריץ, מעורר, מפחית מתח וחרדה, וכול אף ליצור אופוריה מסוימת. 

אינדיקה – במקור גדל באקלים קר וצפוני, ונחשב כמרגיע, ומסייע בהרפיה והתמודדות עם נדודי שינה, כמו גם בהרגשת נינוחות, אופוריה ושמחה.

תפרחת היברידית – הזנים ההיברידיים הם יצור כלאיים שמקורו באינדיקה וצמחי סאטיבה השפעתה על המשתמש כוללות הרגשת אושר, אופוריה, תחושת רוגע ואנרגיה מתחדשת. ההרשה כתוצאה משאיפת סוג זה, תלויה באיזון בין הזנים, והאינטראקציה עם מערכות הגוף.

שיתוף:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Print